Anaglyphen-Parameter

Nachrichten erweitern
  • stereo_robert
    Nachricht 1 von 3 , 1. Okt. 2005
      Hallo,

      Cosima ist ein tolles Programm. Habe es nach dem Artikel im
      stereo-journal gleich runtergeladen und experimentiere damit. Eine
      Frage zur Anaglyphen-Ausgabe: Beim Blick durch das rechte Auge (cyan)
      ist die Kanaltrennung gut, links (rot) scheint der rechte Kanal
      leicht durch. Wie kann ich das verbessern? Muss ich in der Sektion
      "AnaglyphParameter" der cosima.ini etwas verändern, wenn ja, was?
      Danke, Robert
    • jrn_lng
      Nachricht 2 von 3 , 1. Okt. 2005
        Hi Robert
        Different things can cause this ghosting.

        The originals may differ in colour and or contrast. Try for instance
        AutoOutputContrast=3 or the other options here.

        The image contents may have too much contrast for a good anaglyph,
        like for instance dark objects against a too bright sky.

        For colour or half color anaglyphs, try looking at your original
        images with anaglyph glasses to check for colours causing trouble.
        Output in black and white will often give the best results.

        Sharpening of the anaglyph will often help for the end result.

        The glasses may be too little red. Try adding red from another pair
        of glasses.

        I hope this helps for your problem.
        regards
        Jørn

        --- In cosima-3d@..., "stereo_robert"
        <Robert.Raderschatt@g...> schrieb:
> [...]
        > leicht durch. Wie kann ich das verbessern? Muss ich in der Sektion
        > "AnaglyphParameter" der cosima.ini etwas verändern, wenn ja, was?
      • stereo_robert
        Nachricht 3 von 3 , 3. Okt. 2005
          Thanks for your suggestions Jørn, I fiddled about some parameters in
          the "Anaglyph Parameter" Section, I put GammaRed on 0.8 and GammaCyan
          on 0.5, that makes ghosting almost invisible. But you are right, in
          high contrast areas channel separation is very hard to achieve.
          Robert